tirsdag den 22. marts 2016

Citronfromage



Mums siger min mor!....vil du lave den helt klassiske citronfromage til mig.

Min mor elsker citronfromage, men hader at arbejde med husblas, med mig er det omvendt jeg elsker ikke citronfromages'en og syntes det er nemt at arbejde med husblas.

Ingredienser:
  • 6 - 7 blade husblas
  • 5 æg
  • 150 g sukker
  • 1½ tsk fintrevet citronskal (usprøjtet) eller 1 tsk citronskal og 1/2 tsk appelsinskal
  • ¾ dl friskpresset citronsaft
  • 4½ liter Piskefløde 38%



Fremgangsmåde:

Læg husblassen i blød i koldt vand i ca. 10 min. Pisk æg og sukker til en luftig æggesnaps. Træk husblassen op af vandet med det vand, der hænger ved. Smelt den i microovnen ca 15 sek. Bland husblassen med citronskal og -saft og rør den i æggesnapsen. Pisk fløden til skum og vend det forsigtigt i den letstivnede æggeblanding.

Hæld citronfromagen i portionsglas eller -skåle og stil dem tildækkede i køleskabet i mindste 2 timer. 

Pynt med flødeskum.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...