torsdag den 17. maj 2012

Rabarber-Crumbel

Denne Rabarber-Crumbel kage er nok den bedste jeg har prøvet at lave, den er ikke for sød og ikke for sur. Har lavet den flere gange inden vi skulle servere den til gæsterne ved Ham den dejlige's fødselsdag i lørdags :O)
Dejen-Crumblen-toppingen er også god til lækre frugt, bla. Brombær, Blåbær, det er afprøvet her!

Rabarberne til kage i lørdags hentede jeg hos min venninde Laila, det er super dejligt at hun har så mange, at hun deler ud af dem, selv har jeg kun et på små planter tilbage, som kun har givet mig 100 g i år. Jeg håber at rabarberplanterne vokser sig store og kraftige hurtigt (modtager gerne råd, på hvad der kan hjælpe de små planter på vej)

Opskriften har jeg fra Alt for damerne 17/2012.
Forberedelse 10 min
Tid i ovnen 30 min

Dej ”Crumbel”50 g hvedemel
100 g hakket mandler
60 g rør sukker
85 g marcipan
100 g smør i tern

Bund

300 g rabarber
75 g sukker (jeg bruger mindre)

Cremefraiche til servering.
Tænd ovnen på 175 grader.
Rør alle ingredienserne til dejen sammen (jeg køre det i min maskine med kniv)
Skær rabarberne i 2 cm stykker.

Læg rabarberne i formen tærte fad str. 20-22 cm, drys med sukkeret, fordel dejen ovenpå
Bag kagen i ovnen i ca. 30 min

2 kommentarer :

  1. Jeg smager gerne resterne - hvis Steen ikke allerede har været der ;-) Ellers har jeg stadig flere rabarber, som du godt må få, så vi kan spise kage på arbejdet, mens vi knokler med naturportalen :-D

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Laver den til os en dag vi leger :) den er nemlig super god lun..
      Tror jeg laver den anden kage med rabarber i løbet af ugen.. Så vi kan smovse :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...