tirsdag den 17. januar 2012

Laser behandling af øjnene

Er grunden til at her har været stille på bloggen, er at jeg har været inde på en privat klinikken Øjenlægernes Lasercenter og få lavet en smil operation på øjnene. (Venstre øje skal laves igen om cirka 3 måneder.)


 Billedet lånt fra Øjenlægernes Lasercenter hjemmeside


Øjenlægernes Lasercenter er den første privatklinik i Nordeuropa der tilbyder SMILE-laserbehandlinger af øjne

SMILE – 40 sekunders smertefri laserbehandling pr. øje, og du vil kunne blive uafhængig af briller og kontaktlinser.

Øjenlægernes Lasercenter tilbyder en ZEISS-udviklet, højteknologisk, banebrydende og gennemtestet laserteknik uden kniv til korrektion af synsfejl. Behandlinger udføres af en af de mest erfarne danske laserkirurger, som har over 1100 SMILE/FLEx-øjenlaserbehandlinger bag sig og pt foretager ca. 30 SMILE- behandlinger om ugen.

Billedet lånt fra Øjenlægernes Lasercenter hjemmeside

Jeg er overrasket over hvor nemt, hurtigt og smertefrit det har været, det der plager mig mest er at jeg skal sove med nogle klapper/skjold for øjnene i en uge, for ikke at komme til at klø mig i øjnene om natten.

Jeg kunne allerede på operationsdagen se lidt fjernsyn om aften... dagen efter, hvor jeg var til tjek af øjnene, blev højre øje mål til 100 % syn :O) og jeg kunne se 90 %, hvor jeg faktisk kun skulle kunne se 70 % på syns-tavlen første dag efter operationsdagen.

Man kan opleve lidt periodisk tåget syn, som aftager stille og roligt i løbet af de næste par uger, og det er mest ved arbejde på computer tågen opstår for mig.

Derfor er det ikke meget der bliver kreeret på symaskine eller i køkkenet, da jeg arbejder med computer på mit arbejde.
Venstre øje skal laves om, da operationen måtte stoppes, fordi laseren havde vurderet at det ikke var sikkert at skære operations huldet, (pga en blodåre i øjet,) hvor SMILE-kirurg, lige så stille og roligt piller det materiale ud, som ikke skal bruges i øjet mere, for at kunne se uden linser og briller.

Og der er det da mega betryggende at vide, at så længe kirurgi og laseren vurderer at det ikke er sikkert og fortsætte, så er der ikke sket anden skade end at jeg skal vente 3 mdl. på at kunne bliver opereret igen :O)

21 kommentarer :

  1. Hold da op, tillykke med det nye syn, hvor må det være skønt - må jeg være nysgerrig og høre hvad en sådan operation koster? manden har nemlig overvejet det flere gange selv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina :)
      Der hvor jeg fik/får det lavet koster det 22.000 for begge øjne ink 4 tjek... Men send manden om Øjenlægen og se om han kan få tilskud :) (styrke over 6 + og - )(bygningsfejl over 3) bliver betalt for dig

      Afsted med ham, kan varmt anbefale stedet
      Knus

      Slet
  2. vi ved jo, at du vender stærkt tilbage..! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julle :)

      Ja, det er det jeg gør!

      Har sendt pakke med posten til dig i dag :0)

      Kram

      Slet
  3. Hej Rikke!

    Til lykke med dit nye syn!

    Har du fået ordnet det andet øje?

    Jeg overvejer laserbehandling, da jeg har problemer med at bruge min linser og overvejer SMILE, men der er jo så mange der tilbyder laserbehandlinger! Hvad hedder den øjenlæge der foretog behandlingen ved Øjenlægernes Lasercenter?

    Mvh. Sten

    SvarSlet
  4. Hej Sten

    Ja begge øjne er ordnet nu, jeg blev opereret i lørdags :)

    Sven Asp hedder ham der har lavet smil på mig, han er den i verden der har lavet flest smil operationer.
    Du kan læse mere om ham og personalet på han hjemmeside. (tryk på øjenlægernes lasercenter teksten i mit indlæg) Der kan du også se en film vedr. operationen og det er så nemt som det du ser!
    Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke fik lavet det før!

    Ring og snak med dem om en forundersøgelse...se om du kan lide stedet osv. Jeg var omkring 2 andre steder før jeg fandt Øjenlægernes lasercenter, de er meget meget grundige og bund ærlige og havde lige den teknik, som jeg kunne lide, blandt andet fordi de ikke brænder/svitser i øjet, så går der noget galt... Stopper man og laver operationen om efter ca. 3 mdl.

    Hvis du vil vide mere kan du maile til mig.

    Mvh Rikke

    SvarSlet
  5. Hej Rikke!

    Tak for svaret. Jeg har allerede været inde på hjemmesiden og fået bestilt tid til forundersøgelse. SMILE lyder som den helt rigtige metode og jeg glæder til at komme videre.

    Jeg mailer, når jeg er blevet behandlet!

    Tak for rådet!

    Mvh. Sten

    SvarSlet
  6. Hej Rikke.

    Tillykke med dine nye øjne. Jeg har ligesom dig fået lavet en smile behandling på Øjenlægernes Center. Dagen efter operationen var jeg til kontrol og fik at vide at alt var gået perfekt og mine øjne så rigtig gode ud og at jeg kunne se 110% med begge øjne.
    Mit syn dagen efter var meget tåget og uklart (på trods af at jeg kunne se 110%), og jeg havde især svært ved at se lyskilder da lyset ville sprede sig meget og danne utydelige lyskejler. Jeg fik at vide at det ville lette i løbet af ugen.
    Nu, præcis en uge efter operationen synes jeg ikke mit syn er blevet meget mindre tåget. Det er selvfølgelig en smule bedre end dagen efter operationen, men jeg oplever stadig stor uklarhed det meste af dagen.
    Til daglig arbejder jeg meget foran min computer hvilket jeg har meget svært ved nu da jeg ikke kan se tingene på skærmen tydeligt. Det gør mig lidt nervøs for at operationen måske ikke er gået så godt som jeg har fået at vide.
    Hvor længe gik der for dig inden du synes dit syn var helt perfekt og hvordan er det for dig at arbejde foran computeren i dag? Har du haft de samme problemer med lyskilder, f.eks. modkørende billygter er til stor gene for mig lige nu?

    Håber du vil tage dig tid til at svare.

    Med venlig hilsen,

    Peter

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Peter

      Der gik et godt stykke tid, længere end jeg lige selv havde regner med. Mine øjne blev trætte sidst på dagen og derfor slørede synet, jeg havde gener af billygter i ca. 3 mdl.
      På arbejde slørede synet når jeg sad for langtid ved com. det hjælp at købe ægte tåredråber på apoteket..og dryppe øjenene ca hver halve time.
      Alt i alt var mine øjne helt på plads efter 3 mdl, derefter har jeg ikke haft noget jeg har bidt mærke efter :-)
      Jeg fortryder ikke at jeg har fået lavet mine øjne et sekundt.

      Kh Rikke

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    3. Hej Rikke.

      Tak for svaret. Det er lidt betryggende at vide at der gik så længe for dig inden dit syn var helt på plads. Min bekymring var udelukkende baseret på at lægen sagde min øjne ville være gode inden for en uge og jeg synes langt fra at de er gode endnu.
      Jeg har anskaffet mig øjendråber på apoteket som jeg drypper med 5-6 gange om dagen. Så nu venter jeg bare på at tiden skal gå og forhåbentlig bliver mit syn perfekt efter 2-3 måneder.

      Mvh. Peter

      Slet
    4. Hej Peter.

      Jeg fik også den besked :) og talte en del med dem også om at lave lidt om på oplysningerne! Så de også oplyser om at hos nogle tager det længere tid, min veninde som også har fået ordnet sine øjne hos dem, var fix og færdig i løbet af 3 uger på nær billys om natten, der gik lidt længere tid!
      Men ring hellere en gang for meget til dem end for lidt!
      Godt nytår din vej

      Slet
  7. Hej Rikke.

    Jeg er helt enig med at man trygt kan vælge Øjenlægernes Center. Det er både som patient og som professionel jeg deler min erfaring.

    Til dagligt arbejder jeg som øjenkirurg. Primært grå stær operationen. Derfor blev der lavet grundig forarbejde før jeg blev opereret. De leverede et meget flot SMILE resultat i kraft af deres store faglighed, imødekommenhed og venlige fremtræden. De kan noget, som kun få kan tilbyde på højeste niveau, og samtidig er det altså bare betryggende, at blive behandlet af Danmarks mest aktive, fuldtids professionelle laserkirurg og SMILE Europamester"

    Vh.

    Martin

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) tak for din besked!

      Rart at høre at du, har samme oplevelse.

      Mvh Rikke

      Slet
  8. Hej Rikke.

    Tusind tak for en dejlig blog.

    Hvorfor skulle du ind og have lavet et øje igen?

    Jeg var først til en forundersøgelse hos Thiele (http://www.thiele.dk/index.php/oejenlaser-klinik/) som også laver Smile, men her syntes jeg simpelthen at der var mere tale om en penge maskine end der var fokus på mine øjne.

    For mig var det sikkert fra begyndelsen at jeg ville have en Smile øjenoperation, da jeg ikke syntes nogle af de andre metoder derude var så sjove.

    Ligesom dig endte jeg med at få en smile øjenlaser hos øjenlægernes lasercenter, dog igennem www.smile-oejenoperation.dk, hvor jeg inden fik en god lang snak i telefonen og god rådgivning.

    Håber dine øjne virker fint igen?

    Hilsner
    Jesper

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jesper

      Undskyld den lange vente tid.

      Venstre øje skulle laves om, da operationen måtte stoppes, fordi laseren havde vurderet at det ikke var sikkert at skære operations huldet, pga en blodåre i øjet, den skulle have mere tid til at trække sig tilbage.

      Begge øjne virker perfekt :-)

      Godt det også gik fint hos dig!

      Mvh Rikke

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  9. Supergodt at høre om dine erfaringer. Jeg går og lurer lidt på en sådan løsning - og de der SMILE folk i Charlottenlund virker proffe ...

    SvarSlet
  10. Hej Torben :)

    Tak for din besked!
    Jeg har kun positivt at sige om Øjnlægernes Lasercenter, fra start til slut.
    Og som jeg har skrevet tidligere, er det eneste jeg fortryder, at jeg ikke fik lavet det før:-)

    Så tag' en snak med dem, før du beslutter hvad du har lyst til.

    Mvh Rikke

    SvarSlet
  11. Jeg er opereret på højre for gråstær i 2007.
    Jeg får periodisk tåge foran øjet ca. en gang i døgnet af varrihed 3 timer.
    En øjenlæge har lige undersøgt øjet og kunne ikke se noget , måske fordi det er periodisk. på forhån tak Erling.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...