torsdag den 24. november 2011

Træstammer af de gode :O)

Jeg havde em masse kage bunde og rester i min fryser... Som jeg ville have lavet romkugler af, men faldt så over en opskrift på Træstammer, de er super gode og hurtige at lave og smager fantastiske! Det var dem jeg skulle have haft med til krea dag istedet for de oversøde nutella kager!


Opskriften får i her.

Træstammer
500 g kagerester
150 blødt smør
1/2 dl kakao (lidt mindre hvis det er kakao rester du har)
3 spsk rom (jeg brugte mandelessens, pga børene og mindre mængte, tilsatte så lidt vand, da det blev kørt i maskinen)

Det hele puttes i foodprocessor og køres til en fastmasse... trikkes til en pølse eller puttes i sprøjtepose og ligges på udrullet marcipan eller fondant, skæres i passende stykker, enderne dyppes i smeltet chokolade.
Man kan tilsætte marcipanen eller fondanten farve.

11 kommentarer :

  1. MUMS!Det lyder lækkert,dem må vi helt klart prøve at lave en dag:O)

    SvarSlet
  2. Hej Laila

    De er også super læk're jeg puttede resten af træstammer i køleskabet og de var også super dagen efter

    Tak for din hilsen, det er altid dejligt :0) at få besøg!

    Kh Rikke

    SvarSlet
  3. Jeg eeeeeeelsker træstammer, så næste gang vi ses, så prøvesmager jeg gerne ;-)

    SvarSlet
  4. Så må jeg til at gemme kagerester igen! De skal bare i fryseren inden manden.. Går i'gang ;0)

    Laver dem gerne til dig.
    Knuzer

    SvarSlet
  5. Håber da ikke, at du smider Steen i fryseren, for så er der i hvert fald ikke plads til kagerester - ellers har jeg en næsten tom kummefryser i garagen, hvis du mangler plads ;O)

    SvarSlet
  6. MUMS de ser lækre ud da

    Har meldt mig som fast læser

    SvarSlet
  7. Hej Laj

    Altid dejligt med besøg :) på bloggen. Jeg fandt vej til dig og har meld mig som fast læser hos dig!

    Kh Rikke

    SvarSlet
  8. Altså jeg prøvesmager også meget gerne :-D håber du kan få samlet kagerester nok til næste krea-dag ;-) mums de ser gode ud...

    SvarSlet
  9. Tror godt jeg kan få samlet rester i fryseren til næste krea-dag :0)
    Glæder mig, til vi finder dagen!

    Knuz

    SvarSlet
  10. De smagte rigtig godt hvornår kan vi få dem igen?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...