tirsdag den 22. november 2011

Sommerfugl til elastikker og spænder

Jeg har lært mig selv at hækle :O) Lidt har jeg kunnet i forvejn... jeg kunne lave luftmasker, (søgte på DROP hækle skole) og jeg snakkede med nogle af min kolleagere om hvordan de lavede de forskellige masker, fandt et blomstermønster på nettet og arbejdede så videre derfra... bom bom skulle jo bruge et mønster på en blomst med 8 kronblade...ikke til at finde på nettet, så jeg måtte selv i'gang. Og jeg skulle bruge 8 kronblade på blomsten, hvis jeg skulle prøve at lave hårelastikker med sommerfugle ala Kirkesjov .

Og Hurra jeg kunne og derfor får du opskriften her :o)

Hæklet blomst 8 kroneblade
Hækle 8 luftmasker og dan en ring med en kædemaske.
Hækle 1 luftmaske og bagefter 16 fastmasker rundt om ringen.
På anden omgang *1 fastmaske, 3 stangmasker (el. 3 halvstangmasker) 1 fastmask i masken efter* gentag så til du har 8 kroneblade og ringen er fyldt, blomsten er nu færdig :o)

4 kommentarer :

  1. Hej Rikke,
    Hvor er de blevet fine dine sommerfugle - synes det er så sejt, du har lært det selv, og oven i købet lige klaret din egen opskrift, sejt! :-)

    SvarSlet
  2. :0) er også selv lidt stolt af mig selv...
    Jeg håber bare at jeg har skrevet de rigtig betegnelser i mønstret.. Det er nemmere at hækle dem end at skrive det ned :)

    Du kan få mønster til puderne med binde bånd, når vi mødes ellers må du lige maile mig, hvis du har brug for det før!
    Knus

    SvarSlet
  3. jeg kan godt forstå veninderne elsker at få dem her i fødselsdagsgaver - de er rigtig skønne! Jeg er helt vild med sommerfuglene. Ku' måske finde på at snuppe idéen :)

    SvarSlet
  4. Den nupper du bare, men det ville være super dejligt at hækle sammen med dig og at du henviser til min blog, ville jo så gerne have besøg :0) elsker jo at vise mine ting frem (som alle andre herinde :-))

    Knus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...