mandag den 10. oktober 2011

Flutes

Som jeg har lovet, kommer min bedste flutes opskrift her :0)

1/2 l koldt vand
12,5 g gær
10 g salt (havsalt)
1 spsk olie (rapseolie)
700-800 g mel (det svinger meget, alt efter mel type osv.. Men dejen skal kunne æltes på bordet uden at klister, men stadig være fugtig')

Vand, gær, salt blandes.
Mel og olie blandes i, jeg røre med grydeske, inden jeg begynder at ælte dejen.
(det er her jeg også evt tilsætter oliven, feta, tomater. Ja lige hvad man ønsker)
Ælter i ca. 10 min

Dækkes med låg i skål, eller filmes.. Stilles i køleskab minimum 4 timer men gerne op til 12 timer.

Dejen vendes derefter forsigtigt ud på et melet bord, skæres i 3 el. 4 lange stykker, løftes forsigtig på plade el flutesform.

Lad dejen hvile lidt inden turen i ovnen (10-15 min)

Puttes i en 250 graders varm ovn i 10 min, derefter dæmpes varmen til 200 grader i 15 min.

Nyd nu brødet lunt eller koldt :-)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...